Szkoła Pływania Hearthill działa nieprzerwanie od 1999 roku.
Aleksandra Miniatorska: absolwentka AWF (trener pływania), mgr psychologii, psychoterapeuta, instruktor ratownictwa WOPR, uczestnik grupy specjalnej Polskiego Czerwonego Krzyża, była reprezentantka i mistrzyni Polski w pływaniu, 20 lat doświadczenia w nauczaniu pływania dzieci i dorosłych we własnej szkole pływania.
“Trenuję pływanie od 4 roku życia. Mam dwie pasje: pływanie i ludzi. Praktyka psychologiczna pomogła mi przyjrzeć się im głębiej i bardziej je zrozumieć. Zapraszam do HeartHill – mojej szkoły pływania i życia”
Spotkanie nr 1 (bezpłatne). Wywiad – Kim jesteś? Co chcesz osiągnąć? Kim jestem? Jak mogę pomóc?
Spotkanie nr 2. Cele i Plan treningowy – marsze, biegi, ćwiczenia kształtujące sylwetkę, pływanie, zmiana nawyków żywieniowych.
Spotkanie nr 3 – 6. Treningi wzorcowe – umożliwiające opanowanie ćwiczeń i technik zawartych w Planie. Kolejne spotkania.
Sesje monitorujące (min. 1 raz w miesiącu) – analiza postępów oraz optymalizowanie ćwiczeń i diety pod kątem osiągnięcia założonych celów.
Etap 1. Początek. Trening nr 1. Ocena techniki pływania: ułożenie głowy, praca rąk, praca nóg, koordynacja, oddychanie. Trening nr 2. Określenie indywidualnych celów treningowych.
Etap 2. Kształtowanie formy i umiejętności. Kolejne treningi poświęcone są budowaniu wytrzymałości i doskonaleniu techniki. Na początku najważniejsze jest wyeliminowanie najbardziej nieprawidłowych nawyków, które w największym spowalniają i wyczerpują energię zawodnika. Kolejnym etap to wzmocnienie umiejętności, które są największym potencjałem danej osoby. Długie dystanse pływane w tym okresie moją na celu zbudowanie odpowiedniej bazy wytrzymałościowej, która jest fundamentem dobrego wyniku na zawodach.
Etap 3. Kształtowanie szybkości. Po uzyskaniu oczekiwanych zmian w technice i wytrzymałości następuje trening szybkości. Mniejsze dystanse scalane są w jeden duży dystans dostosowany do założonych na początku celów treningowych. Pływanie na zmęczeniu przeplatane jest czasami odpoczynku i regeneracji.
Etap 4. Przygotowanie do zawodów. Umiejętność „wstrzelenia się w formę” zawodnika jest najważniejszą kompetencją każdego trenera.
Etap 5. Zawody. Sukces!